Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Το ΑΣΠΡΟ ΜΑΥΡΟ στην στήλη ΠΑΣΣΑ της εφημερίδας ΠΟΛΙΤΗΣ

Αποτελεί γεγονός αναμφισβήτητο πως όσοι παρακολουθούν ένα αθλητικό γεγονός π.χ. ένα ποδοσφαιρικό αγώνα, ανάλογα με τις συλλογικές τους προτιμήσεις, ασκούν στο τέλος την κριτική τους και διαμορφώνουν άποψη περί αδικίας ή εύνοιας.  Πολύ πρόσφατα για παράδειγμα, όσοι άκουσαν της δηλώσεις του προπονητή του Ολυμπιακού Βαλβέρδε, καταλαβαίνουν τι εννοώ.

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που καλείται κάποιος μέσα από την ιδιότητά του, π.χ. δημοσιογραφική, να καλύψει το συγκεκριμένο αθλητικό γεγονός και να εκφέρει ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ την άποψή του προς ενημέρωση του κοινού?

Προφανώς αν έχει συλλογική προτίμηση ή συμπάθεια, θα πρέπει να την «απαρνηθεί» την ώρα της δουλειάς του. Έτσι κερδίζει σε αξιοπιστία ο ίδιος αλλά και το μέσον το οποίο δημοσιεύει  το κείμενό του.

Δημοσιογράφος με ταυτότητα της ΕΣΗΕΑ δεν είμαι, αλλά την περίοδο που δούλευα ως Προϊστάμενος ειδήσεων σε εταιρεία (ΒΕΤΟΝΕΤ) συμφερόντων του ΑΝΤ1, είχα την ευκαιρία αλλά και την δυνατότητα, να γνωρίσω και να κουβεντιάσω με αρκετά πρωτοκλασάτα ονόματα του δημοσιογραφικού χώρου. Έμαθα αρκετά πράγματα τα οποία με βοήθησαν στην δουλειά μου.

Αιτία όλης αυτής της εισαγωγής, το σημερινό κείμενο της εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ, στην στήλη ΠΑΣΣΑ,  για το ρεπορτάζ του αγώνα ΔΑΦΝΗ – ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ 1-2 το οποίο υπογράφει ο συμπαθής και αγαπητός M.Ζ.

Θα ξεχωρίσω μερικά κομμάτια του κειμένου που μου έκαναν εντύπωση και κυρίως αυτό το οποίο βλέπετε ως φωτογραφία.Ωστόσο θα αναφέρω και μερικά σημεία τα οποία μάλλον «ξέχασε» να συμπεριλάβει στο κείμενο του.

Ο συγγράψας το κείμενο στο ΠΟΛΙΤΗ βγάζει το συμπέρασμα πως η Δάφνη στον συγκεκριμένο αγώνα «αδικήθηκε». Αν κάποιος δεν βρέθηκε στο γήπεδο να δει τον αγώνα, διαβάζοντας το κείμενο  προφανώς θα αποκομίσει αυτή την εντύπωση.  Τι γίνεται όμως με αυτούς που ήταν στο γήπεδο και είδαν τον αγώνα?

1. Στο κείμενο δεν βλέπω για παράδειγμα να υπάρχει αναφορά για την φάση στο 10΄όπου ο Σεζένιας κατεβάζει το χέρι του διαιτητή την στιγμή που βλέπει κίτρινη κάρτα. Αυτό γιατί δεν υπάρχει στο κείμενο? Μήπως αυτό αφορά αλλοίωση αποτελέσματος καθώς ο παίκτης έπρεπε να δει κόκκινη και η Δάφνη νωρίς νωρίς να μείνε με 10 παίκτες?
Για να μην προτρέξει κανείς και πει ότι μιλάω οπαδικά, επικαλούμαι τον παρατηρητή διαιτησίας στον οποίον διαμαρτυρήθηκα και μου είπε πως έχω ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ.
Επίσης δεν θα ήθελα να επικαλεστώ άλλες μαρτυρίες την επομένη του αγώνα από Δαφνούσους για την επίμαχη φάση.

2. Ανατροπή στο 38΄ στον  Ζαμπετάκη τίποτα λέει ο Τσούχλης, βράζουν οι Δαφνούσοι. 40΄ο βρασμός φουντώνει, στην εξέδρα ο Λιτσάκης (δηλαδή πίσω από το συρματόπλεγμα). 
Όταν με πνίγει το δίκιο διαμαρτύρομαι, «βράζω» και ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ την αδικία. Στο ημίχρονο αλλά και μετά τον αγώνα δεν άκουσα από Δαφνούσο να μνημονεύει την φάση του 38΄. Ούτε οι παίκτες της Δάφνης την ώρα του αγώνα ζήτησαν τίποτα. Δεν αναφέρομαι στο πάγκο. Ο κάθε πάγκος μπορεί να βλέπει ότι θέλει  και να ζητάει τον ουρανό με τ’ άστρα. 
Συνήθως οτιδήποτε εκφράζει οπαδική άποψη και έχει μέσο να το κάνει, άμα αδικείται ΚΑΤΑΦΟΡΑ το γράφει είτε έχει δίκιο είτε όχι. Υπάρχει αντίρρηση?
Αντιγράφω από την ιστοσελίδα της Δάφνης το επίμαχο χρονικό σημείο και δεν βλέπω αναφορά. Να δεχτώ λοιπόν ότι στη Δάφνη το «ξέχασαν» και ευτυχώς τους το «μνημονεύει» ο ΠΟΛΙΤΗΣ

25΄από φαουλ του Παπαλάνη κόρνερ
43΄εκμεταλεβετε λάθος της άμυνας της δάφνης ο Νύχτας και κάνει το 0-2

3. «Γιατί σφυρίζεις…50-50». Όπως γνωρίζει άριστα ο συγγράψας το κείμενο στο ΠΟΛΙΤΗ, κρατάω στατιστικά. Αυτά λοιπόν έλεγαν, 3 κίτρινες η Δάφνη, μία κόκκινη στο προπονητή για εξύβριση του βοηθού και μία κίτρινη για τον Ατρόμητο. Αντίστοιχα 9 φάουλ υπέρ της Δάφνης και 4 υπέρ του Ατρομήτου με το σκορ στο 2-0. Παραπέμπω στη κόκκινη που έπρεπε να έχει δεχτεί ο Σεζένιας στο 10΄ για να δούμε αν πράγματι υπήρξε το 50-50.

4. Γιατί δεν υπάρχει κάποιο σχόλιο για τις κάρτες που δέχτηκε ο Ατρόμητος στο δεύτερο ημίχρονο? Ήταν όλες καθαρές και δίκαιες? Να θυμίσω για παράδειγμα το κοντρόλ του Παντελή Σούκα στο κέντρο με τον ΩΜΟ, που κατέληξε σε ΑΔΙΚΗ κίτρινη? Μήπως πριν δεχτεί την δεύτερη κίτρινη ο Παντελής έγινε φάουλ και έπρεπε η φάση να έχει σταματήσει? Επικαλούμαι την μαρτυρία του παρατηρητή στον οποίον ανέφερα την φάση μετά το τέλος του αγώνα και με δικαίωσε.
Στατιστικά να αναφέρω πως στο δεύτερο ημίχρονο είχαμε 13 φάουλ κατά και 4 υπέρ. Δεχτήκαμε 8 κίτρινες και 2 κόκκινες. Θα μπορούσα στο blog να κάνω την χρήση της λέξης «σφαγή» και άλλες τέτοιες αηδίες?
Και σε τελική ανάλυση το blog του Ατρομήτου που υποτίθεται βλέπει τα πάντα υπέρ του Ατρόμητου, δεν μιλάει ότι αδικήθηκε από την διαιτησία αλλά τονίζει τις φάσεις.

5. «Θα προχωρήσουμε σε μηνύσεις». Η δεοντολογική κάλυψη ενός γεγονότος, επιβάλει μετά το τέλος του αγώνα στον δημοσιογράφο να πάει και να ρωτήσει, «τι εννοούσατε κύριε Παπαθεοδώρου»? Ειδάλλως δημιουργεί εντυπώσεις ότι ο Ατρόμητος απειλει με μηνύσεις και δικαστήρια όσους τολμούν να σφυρίξουν εναντίον του. Είναι έτσι?

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

1. Η ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ αναφορά σε γεγονότα είναι ΑΝΤΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ καθότι δημιουργεί εσφαλμένες εντυπώσεις στον αναγνώστη.

2. Ένα μέσο, εν προκειμένω εφημερίδα, που απευθύνεται σε κόσμο, θα πρέπει να είναι στις στήλες του ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ, εκτός και φορέσει επίσημα μανδύα συλλογικής προτίμησης (π.χ. εφημερίδα Πρωταθλητής) οπότε πάω πάσο.

3. Όταν το blog του Ατρομήτου έχει ακλόνητα επιχειρήματα και δεν μιλάει για διαιτητική «αδικία» πως είναι δυνατόν να το κάνει το «αντικειμενικό» ΜΜΕ?

Υ.Γ.
Ως υπεύθυνος του blog του Ατρομήτου προσπαθώ κατά το δυνατόν να είμαι αντικειμενικός καθότι δεν είμαι οπαδός αλλά φίλαθλος. Τουλάχιστον από τα ΜΜΕ που καλύπτουν ρεπορτάζ της ομάδας του Ατρομήτου που συμπαθώ, έχω την ίδια και μεγαλύτερη απαίτηση. Διαφορετικά θα έχουν πάντα τον αντίλογό μου με επιχειρήματα.  


16 σχόλια:

  1. η μόνη μου παρατήρηση, είναι ότι ακόμα και οι "δημοσιογράφοι" της Χίου είναι ερασιτέχνες στην δουλειά τους-χόμπυ τους.
    Έχουν διαβάσει πολλά τα ματάκια μας τόσα χρόνια, με αποτέλεσμα να μην δίνουμε σημασία στα γραφόμενά τους.
    Τα άρθρα τους, εκτός ότι δεν βγάζεις νόημα (συντακτικό δεν υπάρχει), έχουν και πολλά λάθη ως προς την περιγραφή των φάσεων, αφού αναφέρουν άλλους παίκτες, άλλη εξέλιξη της φάσης. Σου δίνει την εντύπωση ότι κάνουν αγγαρεία.
    Και βέβαια δεν υπάρχει περίπτωση να δώσουμε χρήματα για να αγοράσουμε την εφημερίδα για τα αθλητικά γεγονότα της Χίου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. o kyrios ΜΣ apopanta exei mia empa8eia me ton atromhto epomenos h perifronysei eine oti kalytero den xriagetai na toy dhnhs seimaseiae exei komplexes o an8ropos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ANOIKEI K AYTOS STHN MASONIA THS XIOY POU POLEMAEI XRONIA THN OMADA MAS .KATI TETOIOI TYPOI PREPEI NA MAS PISMONOUN PERISOTERO KAI NA GINONTE OI NIKES MAS PIO GLYKES!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ektos apo to eusomo pedi pou eperne video ton agona kai ton exo di kai se pollous allous agones mporo na po oti kati kseri o avthropos.oli h alli pou ida ston agona exoun maura mesanikta,alla den ftene auti alla oi gnosti agnosti pou oti tous lene grafoune.emis xasame ta duo pexnidia kai den paraponethikame.oxi na exoun parapona kai apo tin dietisia eleos!!!!kai sto finale as tous adikisi kai kamia fora kai h dietisia gia na doun tin glyka!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλο θα ηταν κ.ΖΜ οταν δεν εχετε δει το παιχνιδι να μην μιλατε με τοση βεβαιοτητα για το πια ομαδα ευνοηθηκε η αδικηθηκε. φιλε 10'06 ας λοιπουν αυτοι οι χαρακτηρισμοι..........ΠΤ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το σχόλιο του Ανωνυμου στις 10:06 σβήστηκε απο εμένα διότι οι λέξεις που χρησιμοποίησε ξέφυγαν από τα ηθη του blog.
    Έχω εξηγήσει οτι ενίοτε θα στεναχωρω και φιλους οταν χρειαστεί.

    Για τον φίλο 11:28 να πω πως ο Ζ.Μ. ήταν στο γήπεδο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Kurie Zounta den to perimena pote apo esas. Krima giati sas eixa kathigiti kai sas sumpathousa. Alla opws fainetai exete megali kakia gia tin omada mas. Pragmatika KRIMA!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. AAAA RE RAPTAKI EISAI POLU MPROSTA APO OLOUS.........SYNEXISE ETSI....!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απορώ γιατί κάθεσαι και ασχολείσαι κύριε Ραπτάκη με τη συγκεκριμένη στήλη.Αφού δεν μπορούν οι άνθρωποι λάθος στα βασικά κάνουν και σε πειραξε η περιγραφή του αγώνα?Δες τη βαθμολογία που έχουν: Α' Κατηγορία
    1. Δάφνη 45
    2. Ατρόμητος 43
    3. Μικρασιατική 42
    4. Κανάρης 40
    5. Κοφινάς 37
    6. Όμηρος 29
    7. Καρυές 25
    8. Ηρακλής 25
    9. Καλαμωτή 22
    10. Ελάτα 20
    11. Πύργος 20
    12. Άτλας 16
    13. Παγχιακός/Αστέρας 12
    14. Αναγέννηση 11
    15. Λέων 10
    16. Πίτυος 0
    Μια αγωνιστική πίσω είναι.Με αυτά που γράφεις νομίζω πως δικαιώνεις όλους αυτούς που λένε ότι εκει πάνω είστε όλοι κομπλεξικοί και βλέπετε παντου φαντάσματα.Αν θέτε πρωτάθλημα ασχοληθείτε με τη μπάλα και όχι τους "δημοσιογράφους", πιστεύετε πως έχετε καλή ομάδα έχετε καλές διαιτησίες τι άλλο πια θέλετε?
    Τέλος θέλω να σας πω να συνεχίσετε την ενασχόληση με το blog γιατί τέτοιες φωνές και απόψεις είναι χρήσιμες στο "ανύπαρκτο χιώτικο ποδόσφαιρο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το να διαβαζεις ενα κειμενο και να νομιζεις οτι παρακολουθησες αλλο αγωνα παει πολυ. Τα εχω δει και αλλου. Ετυχε οτι εγινε, να γινει με την Δανφη. Θα εκανα και θα κανω το ιδιο με οποιοδηποτε αλλο αντιπαλο (για 90 λεπτα) και κειμενο σε ΜΜΕ. Στην πορεια θα το καταλαβουν διοτι οπως εξηγω παρακατω γνωριζω τις παθογενειες του συστηματος.Οι Ισπανοι το αποκαλουν morbo καθως δεν ειναι Ελληνικο φαινομενο..

    Οσο ασχολουμαι με τον Ατρομητο και διαβαζω τετοια περιεργα και παλαβα, θα υπαρχει μονιμα αντιλογος χωρις εξαιρεση. Οταν παψω, ας γραφουν οτι θελουν.Ετσι λειτουργω γενικα στη ζωη μου και στη δουλεια μου. Ουδεις με υποχρεωσε να κανω αυτο που κανω με τον Ατρομητο και ουδεις προφανως μου εδωσε εντολες.Ημαρτον. Γουσταρω και το κανω, οπως το κανω και προφανως δεν υποχρεωνω κανενα να μπαινει στο blog να διαβαζει τις αραδες μου.

    Προσωπικα, μου ειναι παντελως αδιαφορο ποιοι λενε ποιους οτι ειναι Κωλονακιωτες, αριστοκρατες, κομπλεξικοι, χωριατες, βλαχοι, τσομπανηδες, προβατανθρωποι και δε ξερω γω τι αλλο. Τα εχω ζησει και αλλου και γελαγα οπως γελαω και εδω αμα τα ακουω. Τα θεωρω αστεια διοτι κατανοω απο που πηγαζουν.

    Καλως η κακως εγω με το νησι ειμαι "ξενος' οπως λετε εδω, συνεπως δεν κουβαλαω μαζι μου (και δεν προκειται) καμια απολυτως παθογενεια της τοπικης κοινωνιας. Αρα μπορω να κινουμαι σε διαφορετικους ρυθμους με αλλες αντιληψεις και να μην με αγγιζουν θεματα που αγγιζουν τους γηγενεις.

    Οσον αφορα την βαθμολογια, λαθη γινονται, δε τρεχει τιποτα....παντα υπαρχει το δαιμονιο του τυπογραφιου οπως λενε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. etsi eine otan xaneis!sou ftene ta panta.den pirazi tha tous perasi!etsi gia na pesoun ligo ta kefalakia auton ton iperopton kai ton faflatadon!as peksoume emeis opos peksame me ton dafnona kai den me fovizi tipota.to mono pou fobame eine o kakos mas eautos.poly doulia oli konta stin omada pou agapame giati tora eine to duskolo na kratisoume oti ktisamai me toso kopo kai duskolies!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. den to perimena kurie apo esas.dld o atromitos den adikh8hke ka8olou;;;;;;; ti 8elete na peite arage me to '50-50'................ atoma apo alles omades pou htan sto ghpedo, mou ekmhsthreuthkan tis apopseis tous gia th diaithsia se auto to paixnidi. eidika se sxesh me auta pou exete grapsei ta briskw entelws anti8eta

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. kurie zounta mpravo sas....ena kairo mou kanate mathima....pesate sta matia mou me auta pou grapsate....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. kai sta dika mou matia kurie zounta...ixera oti den akoute kala...alla tora ematha oti den vlepete kiolas...dimiourgisate paniko opos vlepete an vlepete apo ta asxeta tou ektos topou k xronou pou grafete...lipame an sas pligosa ap tis alithies pou leo....ego k alloi 10...20...30 mathites sas!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή